تجربه غذای لذیذ

قیمت چلو جوجه کباب

الوشب قیمت چلو جوجه کباب
سفارش غذا شبانه روزی از نایت مز

قیمت چلو جوجه کباب زعفرانی تابع مواردی است که در این نوشته مورد بررسی قرار میگیرد.

جوجه کباب زعفرانی از غذاهای کبابی سنتی ایرانی است که به این طعم و شکلی که در ایران درست میشود٫ در هیچ جای دیگر دنیا یافت نمیشود.

انواع مرینیت جوجه کباب:

جوجه کباب فارغ از نحوه سرو کردن آن که میتواند با برنج یا انواع دورچین سرو شود٫ به مدلهای مختلفی نیز طعم دار و مرینیت میشود و به سیخ کشیده میشود.

جوجه کباب با مرینیت های زعفرانی٫ مدیترانه ای٫ عربی٫ آسیایی٫ استانبولی٫ تگزاس٫ جامائیکایی٫ هندی٫ یونانی٫ مکزیکی و طعم های دیگری با افزودنی های خاص مانند طعم دود٫ طعم کره٫ فلفل٫ زعفران٫ هل٫ سیر٫ پیاز و زیره درست میشود.

 معروف ترین و پرطرفدارترین مرینیت جوجه در ایران٫ جوجه زعفرانی همراه با پیاز و فلفل دلمه ای٫ نمک و فلفل سیاه و ماست و زعفران میباشد.

نمونه جوجه زعفرانی کاردی مخصوص

فاکتورهای قیمت جوجه کباب:

موارد بسیاری در قیمت جوجه کباب تاثیر دارند که به شرح زیر میباشند.

  • نوع سیخ کشیدن: جوجه کباب های کاردی ساطوری که به جوجه کباب برگ نیز معروف میباشند٫ به دلیل اینکه احتیاج به یک تخته کار ماهر دارند٫ گران تر از مدل های معمولی و چنجه ای آن هستند.
  • جوجه کباب های زعفرانی که برای مرینیت آنها از زعفران طبیعی واقعی استفاده میشود٫ قیمت بسیار بالاتری دارند.
  • مرینیت های با طعم های خاص که کمتر دیده شده مانند طعم های دودی٫ کره ای و طعم های اروپایی و عربی٫ با اینکه مواد مصرفی در آنها به مراتب از زعفرانی که در جوجه زعفرانی استفاده میشود٫ ارزان تر هستند٫ ولی به دلیل خاص تر بودن و کم تر بودن این طعم ها گران تر به فروش میرسند.
  • به دلیل اینکه جوجه های مرینیت شده بعد از یک روز کیفیت خود را از دست میدهند٫ رستورانهایی که فروش چندانی ندارند٫ برای رفع مشکل ماندن مواد غذایی قدیمی٫ معمولا روی غذاهایی که این مشکل را دارند تخفیف میزنند.
  • جوجه کباب با فیله مرغ گرانتر از سینه و جوجه کباب با سینه شنیسلی گران تر از جوجه کباب با ران یا جوجه با استخوان میباشد.
  • وزن هر سیخ جوجه نیز یکی از عوامل مهم در قیمت گذاری آن میباشد. در رستوران های لوکس و تهیه غذاهای برند٫ قیمت جوجه تا سه برابر قیمت در تهیه غذاهای ارزان میباشد ولی با توجه به وزن ۲ تا ۳ برابری جوجه ها و مدل کاردی سیخ کردن جوجه ها که علاوه بر زیبایی و مجلسی بودن آنها٫ باعث مغز پخت شدن آنها نیز میشود٫ این اختلاف قیمت کاملا منطقی است.
  • در غذاهای بیرون بر٫ ظرف بسته بندی غذاها بسیار مهم است. ظروف مایکروویوی بسیار گرانتر از ظروف آلومینیومی و ظروف آلومینیومی٫ گران تر از ظروف فومی میباشد.
  • اگر جوجه کباب با برنج باشد٫ کیفیت برنج فاکتور دیگری در تعیین قیمت چلوجوجه میباشد.

جوجه کاردی ۳۰۰ گرمی مخصوص

چلوجوجه اقتصادی تهیه غذاهای ارزان قیمت

بنابراین یک سیخ جوجه کاردی با سینه سشنیسلی که در مرینیت آن از زعفران استفاده شده و خرید روز رستوران باشد٫ با وزن حدود ۳۰۰ گرم٫ گاها تا ۴ برابر قیمت یک جوجه معمولی در رستوران ها و تهیه غذاهای ارزان قیمت است. این اختلاف قیمت به هیچ عنوان دلیل بر گران فروشی یک رستوران و ارزان فروشی رستوران دیگر نیست. رستورانها به طور کلی پروتکل های مشابهی برای تعیین قیمت دارند.

یک طرز فکر عجیب نزد بعضی مشتریان وجود دارد که مرغ کیلویی فلان قدر است٫ پس ۳۰۰ گرم جوجه قیمتش میبایست که فلان قیمت باشد و اگر نباشد٫ به این معنی است که غذای این رستوران ۴۰۰ درصد سود دارد! این تفکر که رستورانها سودهای ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصدی دارند٫ تفکر واهی بیش نیست. آمار بالای ورشکستگی رستورانها٫ موید این مطلب میباشد.

معمولا رستورانهایی که فروش بالای ۱۰۰۰ پرس غذا در روز دارند٫ سود ۵۰ درصدی دارند و رستورانهایی که زیر ۱۰۰۰ پرس فروش دارند٫ سودهای ۶۰ تا ۷۰ درصدی روی هر غذا دارند ولی کنترل و نظارت کیفیت بهتری دارند.

رستورانهایی که فروش ماهیانه ۱ میلیارد تومانی دارند٬ با سودهای ۶۰ تا ۷۰ درصدی روی هر غذا٫ درامد ماهیانه حدود ۱۰۰ میلیونی دارند. این مطلب به این معنی است که این رستورانها درامد نهایی ۱۰ درصدی روی فروش کلی خود دارند.

5/5 - (2 امتیاز)
Categories: دلنوشته های سرآشپز, فست فود و رستوران شبانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد